reklama

Nikto nám nedá prácu a v tom (nie) je ten problém

Všetko sa to začalo asi rozhorčením. Od človeka môjmu srdcu blízkeho som sa dozvedel, že nedávne televízne vystúpenie pána prezidenta ho presvedčilo o tom, ako s nami všetkými chcel ten Čentéš iba poriadne vybabrať. Ako dobre, že nebol vymenovaný a dobre, že na to bolo hrdinsky poukázané. Pokračovalo to cholerickou spŕškou kritiky všetkého a všetkých, čo na slovenskú politiku čo i len prikukli. Zlí sú všetci, sorry! Spásonosné riešenie: tresnúť dverami a nikdy sa nevracať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Ďalším riešením by bolo podľa neho dopriať politikom a sudcom ten "safari" zážitok žiť aspoň mesiac z priemernej mzdy a v priemernom byte.

Sedeli sme síce vo vnútri, ale videl som, ako sa na plafóne začali zbiehať mraky. Inštiktívne som sa začal tlačiť na stenu, aby do mňa náhodou neudrelo. Poviem to takto, predpoveď počasia niekedy aj výde a veruže do mňa aj udrelo. Celá absurdnosť tej situácie sa do mňa obula v jednej vete: "Nikto nám už dnes nedá prácu!"

Ten, kto začne s tým, že mu nikto nedal prácu, bude logicky pokračovať, že chce mať istotu v tom, čo bude zajtra. V súčasnej situácii sa z vecami nedá nič robiť, pretože všetci kradnú. Každému predsa ide iba o peniaze. A keďže tie sú tou hodnotou, pre ktorú sa oplatí zvráštiť čelo a zovrieť päste, musí mať k tomu každý jasný názor: moje peniaze sú zdanené peniaze, zdanené peniaze sú prerozdelené peniaze a z prerozdelených peniazí musím dostávať čím viac.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nikto nám nedá prácu! Vidíte to v tej vete? Problém nie je v práci, ale v tej chýbajúcej "autorite", ktorá nám ju musí zabezpečiť. Som nezamestnaný, dajte mi prácu a zaplaťte mi pracovné miesto - najlepšie v nejakej manuálnej oblasti, to sa dá zohnať vo veľkom. Nudím sa, rýchlo treba začať dávať k pôžičke širokouhlý televízor, aby sa mi do neho zmestilo čím viac nových slovenských sitkomov. Tie inak rastú raketorovou rýchlosťou (a keď nad tým tak rozmýšlam, peniaze na ich výrobu mohli byť radšej použité na vytvorenie nových pracovných miest, či?). Nemám kde bývať, prečo mi niekto nedá byt aj s nejakým autom, najlepšie vyrobeným v republike, aby sme podporili domácu krivku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako to teraz píšem, v pozadí počujem, že beží v telke Panelák. Nechápem ale ako je možné, že to má už ani neviem koľkú sériu. Či vlastne chápem, Slovensko je znudené a znechutené vecami verejnými a seriály sú ideálne placebo! Len sa pozrite, aký úspech mala pseudoerotická farma, ktorá znížila latku ľudskej dôstojnosti natoľko, aby ju preskočilo akékoľvek zviera z farmy.

"Thrash the TV trash", ako by to Samo povedal a viete čo? Starý dobrý rímsky cisár o tom vedel svoje: chlieb a hry! Wiki to tentokrát vysvetlila úplne presne: "Chléb a hry je latinské úsloví, které charakterizovalo přístup císařů v pozdním úpadkovém období Římské říše, kby byla za jídlo a hry získávána přízeň prostého lidu, která pak byla využita k jejich vlastním cílům." Ospravedlňujem sa za tú čestinu, ale slovenská wiki o tom bohužial nič nevie, takže pśśśt a niekomu o tom ani slovo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rekapitulácia...

Prečo stále potrebujeme niekoho iného kto nám niečo dá? Povie kam ísť? Čo robiť? Ruku na srdce, je to po Jánošíkovi a bryndzových haluškách asi ďalšia pýcha nášho národa - len neviem či na to nalákame nejakých turistov. Aspoň sa o ňu nemusíme naťahovať s priateľmi spoza hraníc... teda aspoň myslím.

Jakub Betinský

Jakub Betinský

Bloger 
  • Počet článkov:  69
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Chodím stopom. Mám rád bezdomovcov a dobrú muziku. Viem byť sarkastický a občas pôsobím neisto. Chcem sa veľa naučiť a preto píšem. Quem te Deus esse Jussit, et humana qua parte locatus es in re, Disce. (Parsius, Satiry) Zoznam autorových rubrík:  OČAMI, KTORÉ VIDIA EIFFELOVKUSTOPÁROV SPRIEVODCA PO SLOVENSSPOLOČENSKÝ DŽOJNTHLASY ULICECESTA TAM A SPAŤNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu