reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Jakub Betinský

Jakub Betinský

Bloger 
  • Počet článkov:  69
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Chodím stopom. Mám rád bezdomovcov a dobrú muziku. Viem byť sarkastický a občas pôsobím neisto. Chcem sa veľa naučiť a preto píšem. Quem te Deus esse Jussit, et humana qua parte locatus es in re, Disce. (Parsius, Satiry) Zoznam autorových rubrík:  OČAMI, KTORÉ VIDIA EIFFELOVKUSTOPÁROV SPRIEVODCA PO SLOVENSSPOLOČENSKÝ DŽOJNTHLASY ULICECESTA TAM A SPAŤNezaradenéSúkromné

reklama

Nezaradené

Čo pre teba znamená mier v Európe?

Jakub Betinský

Čo pre teba znamená mier v Európe?

Otázka, na ktorú bolo potrebné do polnoci odpovedať 120 znakmi (jeden twít alebo sms). Súťaž oragnizuje Európske fórum mládeže a výherca sa môže ísť pozrieť do Osla na slávnostné odovzdávanie nobelovej ceny za mier. Zapojil som sa i ja, ale namiesto smsky som napísal 120 slovnú mini úvahu, s ktorou sa chcem podeliť. Pred tým ako som začal, podarilo sa mi zapojiť niekoľko facebookých a gmail-chatových onlinerov do malého brainstormingu a odpovede boli inšpirujúce.

  • 26. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 377x
  • 0
O sile príbehu a ako rozbiť pohľad na samozrejmosti

Jakub Betinský

O sile príbehu a ako rozbiť pohľad na samozrejmosti

Skončil sa nám víkendový tréning zameraný na prezentačné zručnosti, pod taktovkou skvelých trénerov Mirky Durankovej a Michala Novotu. Leitmotív bol veľmi priamočiary: sila príbehu a jeho využitie v prezentácii či dennej komunikácii.

  • 12. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 854x
  • 0
Bol raz jeden bezdomovec, ktorý chcel keksík v tvare bábiky

Jakub Betinský

Bol raz jeden bezdomovec, ktorý chcel keksík v tvare bábiky

Stalo sa to nedávno. Sadol som si v Žiline do parku pred malé Tesco, utrel som mokrú lavičku a sám som si v tichu odvoril časopis Trend. Ani nie päť minúť, a iba zlomkom sekundy som nadviazal očný kontakt s jedným pánom a tomu už viac nechýbalo na to, aby pomalým krokom nasmeroval kormidlo smerom ku mne.

  • 8. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 376x
  • 23
Hluchonemá zbierka podpisov. Rozumejú slovu nie?

Jakub Betinský

Hluchonemá zbierka podpisov. Rozumejú slovu nie?

Rýchlik ma dopravil na hlavnú stanicu a na osobák smerom do Rajca si trebalo počkať ešte necelé dve hodiny. Klasicky som sa rozhodol využiť sociálne zariadenia najbližšieho obchodného centra a smer cesty bol jasný. Keď už som bol raz na mieste, rozhodol som sa navštíviť aj najbližší odchod s potravinami. S úsmevom som odtiaľ vyšiel s “čerstvým” pečivom a časopisom Trend. Deň stihol od rána pokročiť, a dávka kofeínu bola viac ako vítaná, tak som sa to rozhodol vyriešiť jednou togo kávou (pozn. “coffee to go”).

  • 6. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 932x
  • 3
Noviny v štýle Harry Potter už nemusia byť iba špeciálnym efektom

Jakub Betinský

Noviny v štýle Harry Potter už nemusia byť iba špeciálnym efektom

Rupert Murdoch prišiel s celkom zaujímavou myšlienkou. Spojenie denníka so spoplatneným prístupom a jeho predestinácia nájditeľná v niečom tak aktuálnom ako svet zaplavujúci iPad. A čo na to Harry Potter? Let's inovovať!

  • 21. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 262x
  • 5
reklama
Nad Lousianou sa zropieva

Jakub Betinský

Nad Lousianou sa zropieva

Dnes je tomu už 8 dní po tom ako bola 22. aprila zaznamenaná explózia na ropnej plošine Deepwater Horizont v Mexickom zálive. 126 robotníkov sa ešte pred jej potopeným podarilo bezpečne evakuovať. Ďalších 11 už taté šťastie nemalo. Situácia ešte ani z ďaleka nie je za vodou – lepšie povedané „za ropou“.

  • 30. apr 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 966x
  • 13
Peter Kreeft, interview z BC

Jakub Betinský

Peter Kreeft, interview z BC

So srdečným dovolením pána profesora Petra Kreefta a vrelou vďakou ľuďom, ktorí mi veľmi pomohli pri „poslovenšťovaní“ môjho prekladu, vás s radosťou pozývam do tohto rozhovoru, ktorý vás verím vtiahne do svojej hĺbky tak, ako vtiahol aj mňa po prvom prečítaní. Práve táto radosť, úprimnosť a sloboda, ktoré vo mne po jeho prečítaní rezonovali, sa stali hlavou motiváciou prečo sa s ním chcem s vami podeliť. A teda: „Čitateľ, stretni profesora Kreefta.“

  • 9. júl 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 137x
  • 16
Zas raz o problémoch

Jakub Betinský

Zas raz o problémoch

Už je tomu pár rokov, keď jednéno stopára z TT do SE zobral milý pán s okuliarmi s tenkým rámom a šedivou bradou.

  • 26. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 535x
  • 6
Svet zamknutý bez kľúča

Jakub Betinský

Svet zamknutý bez kľúča

V jednej knihe od Johna Powella SJ sa uvažuje nad rozhovorom, možno celkom podobnom tomuto.

  • 15. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 132x
  • 3
SMILE and LAUGH

Jakub Betinský

SMILE and LAUGH

Radostný úsmev a smiech idú jednoducho k sebe. Či už si to priznáme alebo nie, patrí to k hĺbke našej osobi. Dokážu sa nás dotknúť spôsobom, ktorý je až zázračný. Prekypuje životom, nádejou, radosťou a láskou... ako by vôbec nepochádzali z tohto sveta:)

  • 22. nov 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 242x
  • 6
reklama
Oni to neriešia. Ale ja?

Jakub Betinský

Oni to neriešia. Ale ja?

Niekedy sa tak zamýšľam, koľko rozmýšlam nad nejakou vecou, skôr ako ju urobím. Nie vždy je síce platná, ale veľakrát mi z toho výde rovnica: čím dlhšie sa rozhodujem, tým vačšia pravdepodobnosť, že to nakoniec ani neurobím. Dôvod? Každý pozná ten svoj. Je tu ale niekto kto takéto veci nerieši.

  • 20. nov 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 931x
  • 8
Dážď, ktorý zmyl starý svet

Jakub Betinský

Dážď, ktorý zmyl starý svet

O uhle pohľadu na všednú vec.

  • 17. máj 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 483x
  • 7
Syndróm "just guy"

Jakub Betinský

Syndróm "just guy"

Neviem či ste už videli, ale ja do včerajška nie, film Mr. Magoriums Wonder Emporium. Celkom sranda, veľa hračiek, niečo pre detskú dušičku a okrem toho dosť myšlienok, ktoré mi nakopli mašinu. V skratke, syndrómom just guy takže len chlapík, može trpieť veľa ľudí vo vašom okolí. Prosím vás preto o maximalnu pozornosť pri čítaní nasledujúceho článku, pretože práve vy možete pomocť a zachrániť veľa ľudí, ktorý len žijú.

  • 11. máj 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 429x
  • 5
Krátka myšlienka

Jakub Betinský

Krátka myšlienka

Ďakujem za ňu človeku, ktorý sa nebojí hovoriť o svojej viere.

  • 4. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 472x
  • 7
Od večera do rána

Jakub Betinský

Od večera do rána

Večer potichu prekračoval hranicu noci. Ležal na posteli a pomaly zaspával. A práve to je tá chvíľa. Chvíľa, počas ktorej sa mu ako na plátne začínajú premietať spomienky. Ten deň možno ešte ani neskončil. Polnočný prelom sa niekde zdržal a on už dnešné ráno považuje za spomienku.

  • 22. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 445x
  • 3
reklama
Do neba áno, na svätú omšu nie

Jakub Betinský

Do neba áno, na svätú omšu nie

Včera večer som bol na svätej omši - prvý piatok. Náhodne sa mi podarilo dostať sa na chórus kostola a sedieť len meter dva od organistky. Kňaz nás hneď na začiatku kázne vyzýval, aby sme sa každý vo svojom vnútri stíšili, prestali na chvíľu myslieť na všetky pracovné povinnosti, našu finančnú situáciu či iné ťažkosti, ktoré nám odoberajú radosť zo života. Pozerám tak zhora na ľudí v laviciach. Celkom početná účasť.

  • 5. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 319x
  • 29
Síce bez adresy, ale predsa list pre teba Matúš

Jakub Betinský

Síce bez adresy, ale predsa list pre teba Matúš

Hovorili mi, ze vsetko je na webe, ale adresu, na ktoru by som ti mohol postat tento list, som tam akosi nenasiel. Nechavam ti co ho teda tu na blogu. Neviem ako mate tam hore pristup k net, ale urcite si ho niekedy precitaj:).

  • 17. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 886x
  • 11
Dalsia hodina sociologie - co je to rodina?

Jakub Betinský

Dalsia hodina sociologie - co je to rodina?

Dalo by sa to nazvat takym malym sociologickym vyskumom. Na platno je premietana profesorom pripravena prezentacia, ktora zacina viditelne zvyraznenou otazkou: Co je to rodina?

  • 8. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 111x
  • 20
Stastie - nemoze byt sukromne?

Jakub Betinský

Stastie - nemoze byt sukromne?

Profesor sociologie nas na zaciatku prednasky poziadal, aby sme prisli k nemu dopredu a zobrali si zo stola fotokopiu clanku, ktory sa objavil pred casom v miestnych talianskych novinach. Na nasledujucej hodine sa uskuconila diskusia. Nazov clanku: La felicit non pu essere privata! (Stastie nemoze byt sukromne!)

  • 28. sep 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 632x
  • 9
Všetko je relatívne, aj karma?

Jakub Betinský

Všetko je relatívne, aj karma?

Karma článku a karma autora. Slovné spojenia, ktoré sú všetkým blogerom dôverne známe. Ako zvykol hovorievať jeden môj kamarát, stačí mať dobrú motiváciu a... Podľa mňa má karma predovšetkým motivačný charakter. Ale k čomu má potom vlastne motivovať?

  • 23. aug 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 49
reklama
SkryťZatvoriť reklamu