reklama

Síce bez adresy, ale predsa list pre teba Matúš

Hovorili mi, ze vsetko je na webe, ale adresu, na ktoru by som ti mohol postat tento list, som tam akosi nenasiel. Nechavam ti co ho teda tu na blogu. Neviem ako mate tam hore pristup k net, ale urcite si ho niekedy precitaj:).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

 Forlì, 17 oktorer 2007

Drahý Matúsšč

 Co ti budem klamat, je to zvlasny pocit. Este stale si ta pamatam ako si sa vzdy, ked si k nam vtrhol do izby, rozbehol k mojmu malemu akvariu a neodpustil si si dat rybickam, ako si ty sam vravieval, "maly dezerticek". Internatne casy nam po styroch rokoch odzvonili, skolu specatila maturita, no a lucenie... to nema asi nikto rad.
 Pamatam sa este, ako si mi povedal, ze "akademicky tyzden predsa nie je na ucenie, ale na regeneraciu pred maturitou." A predsa si zmaturoval dobre ako malokto. Trochu som ti zavidel. Vies mal si dar, ktory sa mi nepodarilo blizsie specifikovat. Nielen dar vsestranneho sportovca, hudobnika, ktory si skrotil mnoho hudobnych nastrojov, nezabudajuc na ten vlastny (...ze Matus, stara dobra cantica:)), ale predovsetkym odhodlaneho cloveka bez strachu zo sveta, ktory zivot naozaj zil. 
 Bol si týpek, to sa musi nechat. Odcas som si mal chut aj ja tak dobre zdriemnut na "pohodlnej" skolskej lavici, blaznit neskoro do noci alebo sa len tak vybrat stopovat. Vzdy ma prenikol pocit stastia, ked sa bazilikou niesol zvuk organu, ktoreho pistali si uz poznal asi aj po mene. Byt s tebou pri sporte v time, bola skoro vzdy predzvest vitazstva. 
 Spominam si, ked som sa raz vecer modlit v kaplne... bolo zhasnute, cosi po pol noci a ty si v rychlosti otvoril dvere a zazal svetlo. Ked si ma uvidel, ohladuplne si sa opytal, ci by mi nevadilo, ked si trochu zahras na klavesoch. Vedel som, ze ta "trocha" bude trochu dlhsia chvila. "Co uz z tebou, dako to prezijem...", povedal som si a trochu s nevolou som ti privolil. Teraz sa ti musim ospravedlnit. Ked si vtedy zacal hrat, do mojej modlitby vstupila radost... Radost z coho? Neviem, ale mal som pocit, ze to krasne, co je okolo nas, je niekedy tak blizko, ze to dokonca odmietame. Vtedy v noci v kaplne som citil, ze sa ma cez tvoju hudbu dotyka Niekto, koho velakrat hladam, tam kde nie je a nachadzam, kde by som ho bol najmenej cakal... dakujem Matus! 
 A teraz? Tragicka dopravna nehoda, smrt. Preco? Veril som, ze sa so svojou farebnou paletou talentov raz do vitazneho konca dostanes. Nemyslel som ale, ze sa budes tak ponahlat. 
 Je to zvlasny pocit. Pozeram na tvoje meno, ktore mam ulozene v mobile, za ktorym sa skryka uz iba cislo a spomienky. Oznamko zo skoly, na ktorom sa mi tvoja ciernobiela fotka uz nikdy nebude zdat obycajna. Fotky zo skoly, situacie, ktore mi z plocheho sveta prechadzaju do zivej spomienky.
 Preco je prave smrt ta chvila, ked vsetci spominaju? Neviem, asi zvyk... ale priznam sa ti, ze tento zvyk je prekne zakoreneny aj vo mne. Spomienky, ktore uz nikdy nevyblednu. Jaaaj, Matus... veril som, ze sa urcite este stretneme, ale nemyslel som, ze az tam:). Mal som to stastie spoznat ta, 4 roky na GJB, na skole, v ktorej clovek o siroku skalu spolocnych zazitkov nema nudzu. 
 Pomaly budem uz koncit. To vies, skola skola skola a este k tomu aj vysoka! Na teraz sa s tebou lucim ...s modlitbou na perach, s vdakou, prosbou o odpustenie a vierou, ze sa raz urcite streneme!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 ...s pozdravom oBe

PS: Tak ako? Nerobil Peter pri brane drahoty?:)

Jakub Betinský

Jakub Betinský

Bloger 
  • Počet článkov:  69
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Chodím stopom. Mám rád bezdomovcov a dobrú muziku. Viem byť sarkastický a občas pôsobím neisto. Chcem sa veľa naučiť a preto píšem. Quem te Deus esse Jussit, et humana qua parte locatus es in re, Disce. (Parsius, Satiry) Zoznam autorových rubrík:  OČAMI, KTORÉ VIDIA EIFFELOVKUSTOPÁROV SPRIEVODCA PO SLOVENSSPOLOČENSKÝ DŽOJNTHLASY ULICECESTA TAM A SPAŤNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu